Hvem læser dette er gal... (: Wat een fijn taaltje toch dat Deens!

9 september 2018 - Kopenhagen, Denemarken

Hej hej!

Wat is Kopenhagen een gemoedelijke stad! Vol met leuke, hippe tentjes, die niet goed zijn voor onze centjes...

Hygge gezelligheid, oneindig veel prachtige kasteeltjes en imposante kerken, torens om te beklimmen, kaneelbroodjes om te smullen en een pretpark midden in de stad. Op zo’n beetje elk plein een indrukwekkende fontein of een statue van Hans Christiaan Andersen en Søren Kierkegaard (Google hem maar even).

David (je weet wel, die van Michelangelo) in z’n blote gevalletje en de kleine zeemeermin, die ongetwijfeld gék wordt van de overweldigende aandacht van al die fotograferende toeristen.

Het lijkt er op dat zaterdag de ultieme dag is om te trouwen; de bruidsparen waren niet meer te tellen en ook de club uit de jaren 40 trok al fietsend in hun kekke kleding door de stad (check de foto's) Ellis en ik kregen spontaan zin om in Nederland ook zo’n club op te zetten.

Dit is nog maar een fractie van wat we in de afgelopen dagen hebben gezien en meegemaakt. Check de foto’s (if you feel like it) en boek een ticket, want Kopenhagen is te gék!